Kundesørvis!
Kva er egentlig kundesørvis? Eg har etter kvart forstått at eg har ein litt naiv tankegang rundt dette. Eg forventa at når eg kom inn i ein butikk som har varer i prisklassen 100 – 2000 kr og eg skal ha noe som dessverre ligger i høyeste klasse så bør eg få god sørvis. Men etter kvart forstår eg at det er slike situasjoner eg får dårligst sørvis. Å det sjølv om betjeninga ikkje har noe og ta seg til!Eg vart via jobben sendt på Euro Business school for noen år sia for å lære korleis være gode kundebehandlere. Eg kan være den første til å innrømme at det var ein dom ting å sende meg på, eg lærte kva eg kan forvente av kundesørvisen og ikkje minst korleis være vrien kunde. Eg er litt usikker på om eg vart ein bedre kundekonsulent det må du spørre noe på jobben om.
Men sørvisen eg fikk på ein butikk på lørdagen var elendig før eg rakk og komme innafor døra. Eg veit godt at når det nærmer seg stengetid på ein lørdag så har man lyst heim men ærlig talt kommer kunden 15 min før du stenger må du ta deg av han. Eg rakk jo ikkje ein gang å være plagsom kunde før ho ville ha meg ut av butikken, sjølvsagt gav eg meg ikkje uten kamp og eg gjekk inn for å sjå på deg eg kom etter. Likte det veldig godt også, men sørvisen var så elendig at eg bestemte meg for å legge igjen pengene mine (det var snakk om ein sum med 3 nuller) hos noen som kan sørvis. Når eg forlot butikken så var det framleis over 5 min til ho skulle stenge, så eg hadde hatt godt tid til å handla.
1 Comments:
Vel... Det er jo ikke de som eier butikken. De får samme luselønna uansett. Er kanskje derfor de ikke bryr seg.
Men så er det vel sånn at de som eier butikken har altfor mye penger, siden de ansetter og beholder slike "arbeidere". De burde selvsagt sende de ansatte på salgskurs og ta en aldri så liten stikkprøve innimellom om de gjør jobben sin ordentlig.
Legg inn en kommentar
<< Home